mandag den 17. juni 2019

En forrygende SRPI

Genakkeren sat

I weekenden sejlede Finn, Bent og skipper Sjælland Rundt På Indersiden, og vi havde en særdeles hyggelig, sjov, spændende, flot og lidt hård tur. Og vi gennemførte skam i år!
Nu med fotograf
Lørdag var der varslet stærk blæst fra øst, så der var lagt op til en hurtig tur. Dagen startede dog med mild vind, så vi kunne sætte genakkeren. Vi kludrede lidt med den i starten, men snart stod den helt flot, og så gik det derudaf. Vi begyndte at indhente de mindre både, og så gik det ellers rundt om skydefeltet i Isefjorden. Her blev det et storslået tordenvejr med masser af lyn og regn. Flot syn, men surt med regnen. Vi fik rundet Orø, og så gik det rask mod Rønnen. Indtil nu var det kun nødvendigt med et par enkelte kryds, men nu gik turen østpå mod Frederiksværk og så skulle der krydses på livet løs, oven i købet var vinden øget betydeligt.
Monigue foran
Vi lå nu som fjerde båd i feltet og kæmpede med Kulhusrenden i strid modvind med stød op til 12-13 m/sek. Vi "overlevede" og gik sydpå til broen, hvor vi kom igennem kl. 19. Lørdag har vi sejlet 59 sømil på 9 timer 15 min, en god dag på kontoret.
Om aftenen var vi i Marbæk til en super dejlig grillaften med masser af rødvin og hygge.
Søndag morgen afsted til start ved Selsø Hage, hvor der var lagt op til en roligere sejlads, nu med en jævn/frisk vestenvind. Vi fik en dejlig sejltur i det varme vejr og det gik helt uden dramatik. Søndag sejlede vi knap 30  sømil, incl. transporten. Men selve kapsejladsen gjorde vi på 2 timer 28 min.
Vi sluttede hele turen med en hyggelig frokost hjemme i havnen, godt trætte. Nu venter vi bare på resultatet, men det er nu helt sikkert, at vi ikke bliver vindere i vores løb. jeg tilføjer resultatet her, når det kommer. Tak for en god weekend.